Email-ul este cel mai ieftin canal de marketing!

Stabilesti relatii excelente cu clientii

Punctul de plecare al oricarei strategii de marketing digital trebuie sa fie lista de clienti existenti. La ei ajungi cel mai rapid si mai ieftin prin campanii de email marketing. Nu trebuie sa-i targetezi prin tot Internetul, nu platesti pe click sau vizualizare, nu ai limita de caractere la mesaj, ai deja o relatie cu ei ceea ce poate genera o rata de deschidere mare si un bounce rate foarte mic.

Inbox-ul clientilor este cel mai important bastion de cucerit. Fiind verificat zilnic de zeci de ori, inbox-ul este campul de lupta al marketerilor. Pentru a te impune aici ai nevoie de un brand recunoscut de client, o strategie eficienta, continut de calitate si un call-to-action puternic.

inbox

Folosim aplicatii cloud pentru email marketing …

mailchimp

constant contact_150x150

… si dezvoltam strategii de comunicare online

newsletter

Retentia clientilor

Daca te rezumi doar la trimiterea facturii clientilor, curand vei observa ca acestia uita nu numai de la cine vine nota de plata dar si scopul pentru care a fost emisa! O strategie de segmentare a clientilor si o politica de retentie a acestora se pot implementa cu email marketing. Retentia clientilor se face prin cresterea gradului de utilizare a produselor/serviciilor tale iar email-urile cu teasere si instructiuni iti pot pastra clientii in portofoliu.

referral3

Cross-sell / Up-sell

Este deja uzual sa oferi clientilor cel mai mic pret posibil pentru a castiga un deal. Dar poti sa practici strategia asta agresiva de pret fara sa te gandesti si la profit? Pentru a rezista in piata trebuie sa cauti surse suplimentare pentru profitabilitatea business-ului tau. Tot la vechii clienti le gasesti. Folosind email marketing-ul poti concepe strategii de cross-selling si up-selling, oferind clientilor produse complementare sau servicii superioare.

promotions2

Inbound marketing

Este cel mai eficace mod de a face marketing si presupune atragerea vizitatorilor catre firma prin intermediul unui continut (de interes pentru viitorii clienti) publicat pe mai multe canale (blog, landing page, social media). Scopul este acela de a atrage vizitatorii, de a interactiona cu ei pentru a le cunoaste profilul si, apoi, de a optimiza strategia de conversie a lead-urilor. Care este rolul email-ului in acest lant? Ei, bine, email-ul poate fi poarta catre blog si, invers, poate fi un canal prin care se incearca conversia vizitatorilor nehotarati. De exemplu, un vizitator a facut click pe un call-to-action, a vizitat landing page-ul, a cerut o oferta dar nu a cumparat. Email-ul poate ajuta in acest caz prin mesaje focusate pe continut relevant, experiente similare si avantaje specifice.

surveys_and_polls

Newsletter lunar

Un newsletter lunar este un must-have in relatia cu clientii. Este bine sa-i tii la curent cu ce te mai ocupi, ce realizari ai avut in ultima vreme, ce noutati ai mai scos. Email-ul converteste foarte bine si mult mai ieftin decat alte canale de marketing, iar in combinatie cu un blog si social media il poti folosi pentru a creste engagementul clientilor fata de firma ta.

CostPerClick te ajuta cu retentia clientilor

Referral

Stim cu totii ca un client multumit este cel mai bun om de vanzari al firmei. O resursa de marketing care trebuie exploatata din plin printr-o politica activa de recompensare a clientilor care ne recomanda. Recompensa poate imbraca diferite forme: cupoane de reducere, vouchere de cumparaturi, bonuri valorice, produse, servicii, etc.

cross selling

Oferte, reduceri, promotii

Mai vinde cineva ceva astazi fara sa promoveze agresiv ofertele speciale sau reducerile? Sau macar iluzia unei ocazii sau oferte unice? In mod natural, listele de clienti sau prospecti sunt primul segment targetat de catre marketeri pentru promovarea acestor oferte. Email marketing-ul este de asemenea canalul de electie pentru prezentarea noilor produse clientilor existenti

inbound marketing schema

Sondaje

Ce stii tu despre clientii tai reprezinta realitatea ta. Cum sunt ei de fapt, ce nevoi si obiceiuri de consum au, reprezinta realitatea lor. Poti lua pulsul acestei realitati a clientilor concepand sondaje online la care poti invita clientii prin mass email. Din sondaje afli cum folosesc clientii produsul tau, care este experienta lor de utilizator, care este gradul de adoptie a produsului in firma clientului, daca testeaza si alte produse, eventual daca este pe pas de plecare sau este un client fidel. De asemenea, o buna practica este sa-ti testezi periodic echipa de suport prin sondaje pe clientii expusi la aceasta experienta.